neděle 15. března 2015

POLENTOVÝ KOLÁČ S BROKOLICÍ A ŠUNKOU

Dnes pro změnu recept ze "zdravějšího" šuplíčku :-) Nedávno jsem sem přidávala recept na quiche. Při hledání nejrůznější obměn této vynikající pochoutky jsem narazila na polentový quiche zde, na odkazovaném foodblogu. Nápad se mi velice zalíbil (ano, autorka má pravdu, měla by si to nechat patentovat :-)) ), takže základ jsem využila a zbytek jsem upravila dle svého, resp. s náplní jsem si poradila jinak. Quichem už jsem to nenazvala, myslím, že bych ho velice urazila :D

Budete potřebovat (koláčová forma o průměru cca 25 cm):

ZÁKLAD KOLÁČE:
125 g polenty
500 ml vody
sůl, tymián
kousek másla

Koláčovou formu si vyložíme pečícím papírem a troubu předehřejeme na 180°C.
Osolenou vodu přivedeme k varu a přisypeme polentu. Za stálého míchání uvaříme doměkka hustou kaši, přidáme kousek másla a tymián. Poté odstavíme z plotny a necháme chvilku chladnout. Do připravené formy přemístíme uvařenou polentu a naolejovanýma rukama rozprostřeme na dno, vytvoříme i okraje koláče. Korpus předpečeme (cca 15-20 min.).

NÁPLŇ KOLÁČE:
1 brokolice (uvaříme v lehce osolené vodě a nakrájíme nadrobno)
2-3 lžíce chia semínek (zalité v malé skleničce horkou vodou - semínka vytvoří gel)
3 lžíce špaldové mouky
1 vajíčko
50 g šunky (obsahující alespoň 90% masa, nakrájenou na kostky)
40 g sýra (nakrájeného na drobné kostičky či nastrouhaného)
chilli, mletý pepř, sůl, provensálské koření - nápady na ochucení nechám na vás

Brokolici zpracujeme spolu s chia semínkem a vajíčkem tyčovým mixérem dohladka. Přidáme vybrané koření, sůl, na kostičky nakrájenou šunku a promícháme. Zaprášíme špaldovou moukou, naposledy promícháme a vlijeme na předpečený polentový korpus. Pečeme ještě dalších cca 30 min., poté ještě 5 minut  s posypaným sýrem navrchu.



Můžete upéct k lehkému obědu či k večeři :-) Dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat